sobota, 2 maja 2015

Polish wedding- dream wedding

Witajcie !:)

Dzisiejszy post będzie miał charakter refleksyjny a temat jaki poruszę to polski ślub, wesele.
Szczerze mówiąc nigdy nie byłam na żadnym , ale wiele słyszałam od mojego chłopaka  i znajomych jak to wygląda , a także wiele widziałam filmików i zdjęć w Internecie.
Jak dla mnie taki typowy polski ślub  jest bardzo oklepany i kiczowaty.
Sama ceremonia  jak dotąd mogła się odbyć tylko w kościele albo w urzędzie, więc nic specjalnego. Natomiast od marca przepisy uległy zmianie i można zawrzeć małżeństwo gdzie się zechce, oczywiście pewne wyjątki są, ale generalnie wybór jest duży. Minus jest taki, że to kosztuję 1000 zł ale moim zdaniem jest warte takiej ceny.:)
Wesele natomiast  to odkąd pamiętam można zrobić gdzie się zechce,  ale większość wybiera właśnie salę bankietowe .
Osoba która może nam udzielić ślubu to ksiądz albo ktoś z urzędu.
Jeśli chodzi o uroczystość to zazwyczaj ludzie zapraszają sporo ilością gości, od rodziny po znajomych i nie ważne , że połowa z nich to osoby z którymi nie mamy praktycznie kontaktu, no ale trzeba, bo ktoś się obrazi, albo bo więcej kasy.
Zaprasza się jakiś zespół, który średnio gra, a co to już zależy od państwa młodych aczkolwiek w wielu wypadkach jest to muzyka typu tańczę na rurze... No ale przecież Polacy to uwielbiają !
Jedzenie raczej typowo polskie , żeby nikt nie wybrzydzał i oczywiście dużooo wódki, bo gdzie impreza bez dużej ilości alkoholu.
Jaki strój? Suknie, szpilki i garnitur.
Generalnie cała impreza to picie, tańce i głupie zabawy typu kaczuszki czy całowanie misia w dziwnych miejscach oraz gorzko gorzko.
Jak dla mnie takie wesele nie odzwierciedla tego co małżonkowie sobie przysięgali.
Nie ma tutaj żadnego romantyzmu, ciepła, dobrego humoru...
Jak więc powinna wyglądać ta wyjątkowa uroczystość?
Po pierwsze, (moim oczywiście zdaniem) ślub powinien się odbyć w jakimś symbolicznym miejscu, np. tam gdzie się odbył pierwszy pocałunek, albo po prostu w miejscu , które razem z przyszłym mężem bardzo lubimy.
Po drugie powinno się zaprosić najbliższe osoby, żeby czuć się dobrze w całym gronie,
Po trzecie wesele. Gdzie powinno się odbyć? Wybór jest na prawdę duży, ale może nad morzem albo na łonie natury piknik ? A może w Paryżu? Jak kto marzy.:)
Po czwarte po co zespół , który gra średnio i fałszuje na dodatek, lepiej już chyba puścić muzykę z odtwarzacza.A jaką? to już kwestia indywidualna, ale disco to lekka przesada jak dla mnie. Muzyka powinna pasować do uroczystości. I nie mówię, że musi być tylko romantyczna, ale powinna zachować pewien umiar.
A może ktoś z waszej rodziny gra na gitarze i chętnie by zagrał na waszym ślub, a wokalistą by byli wszyscy zebrani. Sądzę, że to by było miłe uczucie widząc jak najbliżsi się łączą w wspólnym śpiewaniu.
Po piąte alkohol, jak dla mnie trochę wina wystarczy. Jest eleganckie i dobre. A po co upijać się?
W końcu to wesele chyba chcemy je zapamiętać.
Po szóste jedzenie to też kwestia gustu, ale czemu nie postawić na coś bardziej oryginalnego?
Może kuchnia włoska albo francuska?
Kto co lubi, ale skoro mamy taki jeden dzień w życiu to czemu nie zjeść czegoś wyszukanego.
Po siódme strój- to zależy gdzie się odbywa wesele, ale niech każdy czuję się dobrze w tym co założy, ale wiadomo, że z zachowaną estetyką.
Po ósme - to kwestia osoby która może nam udzielić ślubu. niestety tego w naszym wymarzonym ślubie zmienić nie możemy, ale za granicą może to zrobić każdy, co uważam, ze jest fajne szczególnie dla osób niewierzących. Bo przyjemnie by było jakby to był np. nasz brat, albo przyjaciel.
I ostatnia rzecz to kwestia pieniężną . Są tacy, co pieniądze dla nich nie grają kompletnie roli i wydają fortunę , są tacy co chcą jak najmniej przeznaczyć na to pieniędzy i potem są niezadowoleni z owego dnia.
Dlatego uważam, że warto to wszystko dobrze przemyśleć i na pierwszym miejscu postawić naszą wizję, ale zrobić to z głową, żeby ta wizja nie kosztowała milion złotych.

Podsumowując dla mnie ślub powinien kojarzyć się elegancją, romantycznością i  pewną estetyką. Ten dzień powinien być wyjątkowy i niezapomniany.
Powinniśmy go spędzić z osobami które są nam bliskie, w miłej atmosferze, swobodnie. Taki dzień mamy tylko raz w życiu i warto go dobrze zaplanować , włożyć dużo serca i siebie. Nie zapominajmy też , że ślub to nie Ty tylko My.

To wszystko to tylko moja osobista opinia, z którą chciałam się podzielić i
dowiedzieć co Wy na ten temat sądzicie ?
Może ktoś  z was marzy o ślubie tylko we dwójkę w Paryżu albo skromnie w restauracji z najbliższymi?
Tez według mnie jest to jak najbardziej w porządku, ale nie popieram typowego polskiego ślubu.Dajcie znać . Pozdrawiam Was i czekam na wasze komentarze. :)
Mam nadzieję, że wpis się wam podobał . :)


























5 komentarzy:

  1. Okej. Więc po pierwsze - dziwi mnie, że oceniasz coś, czego sama empirycznie nie zbadałaś, bo tak na prawdę co możesz powiedzieć o atmosferze "prawdziwego polskiego ślubu" skoro nigdy na nim nie byłaś? Kolejną rzeczą jest, że ludzie de facto lubią takie wesela, dobrze się bawią i sama, chociaż mam inną wizję swojego ślubu, chętnie chodzę na te "kiczowate", bo tak w zasadzie to jest na nich zazwyczaj dobra zabawa. Uważam, że styl nawiązuje do naszych słowiańskich korzeni, tylko może jest to wszystko mniej wulgarne, a w weselu nie chodzi do końca o odzwierciedlenie tego, co przyrzekają sobie małżonkowie - chodzi bardziej o uczczenie zawarcia związku.
    Mój ślub raczej też nie będzie wyglądał w opisywany przez Ciebie sposób, ale sądzę, że to zależy od kręgu w jakim się obracamy. Byłam na niejednym "typowym polskim weselu" i mimo wódki, sali bankietowej, sukien, szpilek, kaczuszek, było to wydarzenie w gruncie rzeczy wyrafinowane, bo wszystko zależy od ludzi.
    Zważ też, że nie każdy ma pieniądze na włoskie czy francuskie jedzenie i nie w każdym miejscu w Polsce można urządzić wesele bardziej eleganckie - Kraków, Warszawa, Wrocław - okej, ale co z mniejszymi miastami i wsiami? Uważasz, że ludzie mieliby ściągać catering z innego miasta i dodatkowo płacić? Mało kto z nas jest chyba aż tak bogaty :)
    Na koniec drobna uwaga - zwracaj uwagę na przecinki, bo Ci uciekają(odklejają się od słowa) + nie rozumiem stylu pisania każdego zdania po enterze, czytanie tego jest katorgą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że dokładne relacje od paru osób oraz zdjęcia i filmiki mogły mi wystarczyć ,aby ocenić jak wygląda duża część ślubów. Jeśli komuś się podoba taki ,,polski ślub'' nie mam z tym problemu, ja tylko wyraziłam swoje zdanie i opisałam jak moim zdaniem powinna wyglądać owa uroczystość. Piszesz,że nie każdego stać na jedzenie włoskie czy francuskie , tylko, że bez problemu można zrobić tanie i dobre np włoskie danie. Sądzisz , że w małym mieście nie można zrobić eleganckiego ślubu, ale z tym się nie zgodzę, bo jestem zdania, że nawet na łąkach można urządzić wspaniały ślub, choć może wydawać Ci się to dziwne.:) Wcale nie trzeba mieć więcej pieniędzy na wesele , które według mnie jest lepsze, może być nawet o wiele tańsze, trzeba mieć tylko sporo pomysłów .:)
      W każdym razie nie musisz się ze mną zgodzić, bo nie o to tu chodziło. Ja wyraziłam swoje zdanie , a Ty swoje i ok.;)
      Dziękuję za uwagę co do pisowni, wezmę ją pod uwagę.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  2. Poleci hejt ale należy się. Miałam nadzieję że ten mizerny na początku blog rozwinie się jakoś, stylizacje będą fajne a działy lifestylowe przemyślane i pisane z sensem, jednak nic się nie zmieniło. Styl pisania masz paskudny, zdania nie kleją się ze sobą ani trochę i w ogóle nie mają sensu. Teraz na temat samego posta. Jeśli chcesz już pisać na temat o którym jak sama wspomniałaś nie masz pojęcia to zaczerpnij więcej informacji, zrób jakich research a nie bazuj na to co powiedział Ci twój chłopaczyna. Polskie wesela bardzo zmieniły się na przestrzeni lat i to typowe, oklepane, PRLowskie wesele, które opisałaś mało kiedy pokrywa się z tym nowoczesnym. Oczywiście, że to zależy od gustów oraz tradycji. Większość ceremonii jest prowadzona w przepiękny sposób. Jeśli ktoś jest niewierzący to właśnie od tego ma Urząd Stanu Cywilnego. Naprawdę chcesz by Tobie ślubu udzielał brat? Nie widzę przeszkód, nie bierz ślubu tylko złóż chłopakowi przysięgę przed bratem. Deal with it. Muzyka do tańczenia przy rurze? Nie ośmieszaj się takimi wypowiedziami. Nie każdy zespół jest kiepski i nie wszyscy puszczają playback. Jeśli oszczędzasz na zespole - dostajesz atrakcje adekwatną do ceny. Komu chce się śpiewać i grać all night za 2 tysiące? Pewnie ten komentarz nie ujrzy światła dziennego, ale piszę go dla Twojej własnej refleksji. Jeśli już musisz prowadzić bloga to rób to z głową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oczekuję, że każdemu spodoba się mój blog, ale masz rację – nie rozwinął się on jeszcze. Mam wiele pomysłów, ale potrzebuję czasu, żeby je zrealizować a obecnie nie mam go zbyt dużo. Będę starała się go pchać do przodu. Dzięki za uwagę co do stylu pisania, popracuję nad nim. Jeśli chodzi o temat posta, to tak jak napisałam – nie bazuję na relacji tylko mojego chłopaka, ale kilku innych osób i wielu nagrań z Internetu i były to świeże wydarzenia, więc nie wiem nic o tym jak polskie wesela się zmieniły. Oczywiste jest, że nie opisuję każdego wesela, tylko te, które są bardzo popularne. Jasną rzeczą jest też, że większości takie się podobają, ja tylko mówię, że nie mi. Jeśli chodzi o udzielenie ślubu przez bliskiego to sprawa indywidualna i religijna. Co do zespołu , nie napisałam przecież, że każdy jest kiepski, tylko że dobry może kosztować zbyt wiele, dlatego lepiej puścić swoją muzykę i oszczędzić. Jeśli się nie zgadzasz z moimi odczuciami – ok. Nie mam zamiaru nikogo przekonać , tylko pokazać, że może to wyglądać inaczej .
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. cudze chwalicie swego nie znacie. Inne narodowości zachwycają sie naszymi ślubami i weselami, bo one nie są kiczowate, tylko ty masz problem z ich akceptacją.

    OdpowiedzUsuń